الجمعة، 22 مارس 2013

أوجاع . . . . عاشق للحنين ! ! ( بقلم : د . وحيد الفخرانى )


أوجاع . . . . عاشق للحنين  ! !  ( بقلم : د . وحيد الفخرانى ) 
---------------------------------------------------------- 
أنا موجوع . . أنا يائس . . أنا مُحبَط  .
أنا مجروح . . وبتألم . . ومش قادر كمان أصرخ .
أنا مدبوح . . وسال دمى بسكين . . حبيب مخلص .
أنا مهموم . . وهمى تقيل . . ولا تشيله جبال عنى .  
أنا مكلوم . . فى حبى وعشقى . . على إيديكِ  حنين عمرى .

أنا تايه . . وراح عنى دليلى فى ليلة . . كلها ضلمة .
أنا ضايع . . وضاعت منى أحلامى . . كده فجأة  .
أنا يائس . . ومات أملى فى قرب حبيبة . . ليه قاسية ؟
أنا ماشى . . فى طريق وعرة . . دروبى كلها صعبة .
أنا محكوم . .  بإعدامى . . بلا قاضى ولا جلسة ولا مرافعة . 

أنا معرفش إيه ذنبى . . ولا أعرف فى إيه جُرمى .
أنا معرفش غير إنى . . هويت العشق من صغرى .
أنا معرفش ليه ظلمى . . وليه جرحى . . وليه دبحى .
أنا مفهمش ليه قتلى . . يكون على إيد ساكن قلبى .
أنا مخطرش على بالى أعانى . . وبإيديكِ يكون حزنى .

أنا اتحملت فى هواكِ . . كتير وكتير . . نفد صبرى .
أنا سهرت ليالى طوال . . مع نجومى وضيا قمرى .
أنا عانيت من الغربة . . ومن بعدك . . ومن ألمى .
أنا رخصت علشانك . . حياتى ودنيتى وعمرى .
أنا ضحيت وانا راضى . . بكل نفيس . . فدا حبى .

أنا ماشى . . سيبها لك ومش راجع . . عشان ترتاحى .
أنا رايح بعيد وحدى . . أزيل همى وأداوى جراحى .
أنا مش هابكى من تانى . . على قلبى ولا عمرى ولا حالى .
أنا هطلب رضا ربى . . رحيم بىّ . . وعارف كل أوجاعى .
ومش هاندم على حبى ولا عشقى . . ولكنى حلفت يمين :
ما أحب الحب . . من تانى   ! !
ما أحب الحب . . من تانى  ! ! 
ما أحب الحب . . من تانى  ! !
                                                                    وإلى لقاء آخر إن شاء الله .
     

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق